Persbericht  (13.07.2022)

NIEUW - G-ONE OVERLAND

ELK AVONTUUR BEGINT BIJ DE VOORDEUR

Of je nu door de stadsjungle fietst, een weekendtour met bivaktent fietst of via vele omwegen naar de Noordkaap rijdt - elk avontuur begint voor de deur. Met één en dezelfde fiets, met of zonder bagage. De nieuwe Overland band slaat een brug tussen Gravel en Tour met zijn veelzijdige profiel. Wat deze band uniek maakt, is zijn extreme duurzaamheid - waardoor deze ook ideaal is voor e-bikes.
Het Super Ground karkas, dat bijvoorbeeld ook wordt toegepast bij de MTB-band Racing Ralph van Schwalbe, bestaat uit drie karkaslagen onder het loopvlak en een Snakeskin weefsel van hiel tot hiel. Dit geeft de band lekbescherming en een hoge duurzaamheid - op asfalt en offroad.
Het gesloten middenprofiel geeft elke fiets een soepel rijgedrag op ruw asfalt. Door de grote en stabiele buitennoppen geeft de G-One Overland grip in bochten wanneer het terrein veeleisender wordt. De Leatherman multitool van de Schwalbe gravelserie. Hoe lang de reis ook duurt nadat de voordeur in het slot is gevallen: met de nieuwe G-One Overland kan zorgeloos van elke omweg worden genoten:

SCHWALBE – GRAVEL EXPERT SINDS 2015
Al in 2015, toen nog maar weinig fietsers het woord Gravel kenden, bracht Schwalbe met de G-One Allround zijn eerste gravelband op de markt. Zeven jaar later is Gravel uitgegroeid tot een volwaardig fietssportsegment, met specifieke nieuwe producten, evenementen en een steeds groter wordende Gravel-community. Na de G-One RS, Schwalbe‘s snelste gravelband en winnaar van Unbound Gravel 2022, presenteert het familiebedrijf nu de zevende band binnen zijn gravelserie: de G-One Overland.