Persbericht10.08.2022

SCHWALBE ALS FIETSVRIENDELIJKE WERKGEVER - CERTIFICAAT "GOUD

Talrijke voorbeeldmaatregelen geïmplementeerd voor werknemers

Onderscheiding met topscores: Ralf Bohle GmbH met het merk Schwalbe is onderscheiden met het felbegeerde keurmerk "Goud" als "Fietsvriendelijke werkgever". De Allgemeine Deutsche Fahrrad-Club (ADFC) reikt deze EU-brede certificering sinds 2017 uit.

De conclusie van het auditrapport is enorm positief: "Bedrijven en werkgevers beleven de fietscultuur als bedrijfsmodel, op het werk, in de vrije tijd en in de fietsgemeenschap. De fiets maakt bij Schwalbe deel uit van de bedrijfscultuur en de alledaagse cultuur; dat is duidelijk te zien op alle werkterreinen en in de talrijke voorbeeldige maatregelen die genomen zijn".

Het vierkoppige CSR-team van Schwalbe was verantwoordelijk voor het certificeringsproces en de audit. Schwalbe scoorde op bijna alle werkgebieden van het EU-ADFC initiatief bovengemiddeld. Vooral de volgende punten werden geprezen:

• Werknemersvriendelijk bedrijfsbeleid: "Eerst inklokken en dan douchen"
  • Moderne sanitaire voorzieningen met nieuwe lockers en drempelvrije douches
  • Zeer ruime, goed uitgeruste professionele werkplaats
  • Zeer ruime, lichte, drempelvrije fietsenstalling met talrijke oplaadmogelijkheden en een fietsenwasplaats
  • Fietsleasing (met Business Bike) voor alle medewerkers inclusief financiële ondersteuning

Frank Bohle, CEO van Ralf Bohle GmbH: "Bij de planning van ons nieuwe hoofdkantoor, dat we in 2021 betrekken, hebben we ons vanaf het begin gericht op onze medewerkers en hebben we uitgebreid stilgestaan bij de fietsvriendelijkheid. Daarom zijn we erg blij met de erkenning en het gouden keurmerk van de ADFC.

Sara Tsudome, projectmanager bij ADFC-Bundesverband: "Schwalbe ondersteunt medewerkers die met de fiets naar het werk komen met veel verschillende maatregelen. Dat brengt veel voordelen met zich mee: De werkgever kan zo punten scoren op het gebied van bedrijfsgezondheids-, milieu- en mobiliteitsmanagement."